@npejcic, za obicne lcd, turanje u konzervu resava mnogo problema,
terminisanje linija takodje, dodavanje malih ferite bead na svaku zicu
(ja uzmem one smd ferite bead za usb i onda zalemim na sam lcd na svaki
pin taj bead a onda zicu lemim na njega, poenta je da budu sa lcd strane
ne vredi da ih stavljas sa strane pica .. isto i terminacija, mora
terminises direkt na lcd-u, obavezno ako trosis 4bita komunikaciju viska
4 bita direkt na gnd) .. i svakako ako mozes vozis lcd sa 5V, mnogo
stabvilnije radi nego sa 3v3... mada za "industriju" ja sam najvise isao
na 1wire resenje sa nekim oscilatorima (skino foru od ei nis za njihove
neke stare panele) i to je otporno na sve zivo a mozes da teras visok
napon kroz zicku ako ti treba na daljinu ..
elem, obrati ozbiljno paznju na oled ekrane
1. crkavaju lako
2. gomila drajvera navodno ume da radi bez 12V na ploci (imaju kao neki
svoj step up da generisu 12V za pobudu pixela) - to NE RADI, nemoj da
verujes tome, dakle to sto proradi na stolu to macku o rep, crkava u
100% slucajeva posle nekoliko desetina sati rada .. dakle dovedi tvojih
12V sa tvog step up konvertera
3. oled ghostuje na dobar dan, dakle ostavis neki okvir oko neke date 1
dan na ekranu i sutra je tu vec nagoreo fosfor, vazi i za jednobojne i
za full kolor verzije .. dakle ako ides na oled *obavezno* moras da
implementiras neki screen saver koji nece samo da ugasi ekran vec da
prosara neke crte po ekranu par puta pa tek onda da ga ugasi
4. ako si gledao olede primetio si da imas "identican" oled za 11$ i za
30$ .. kupis oba, probas, sve izgleda isto, isti cip, isto rade .. nema
razloga za 3x vecu cenu - IMA :( .. onaj od 11$ posle 6-7 meseci rada
krene da bledi, onaj od 30$ posle 3 godine i dalje svetao kao prvi dan
.. na zalost i one "skuplje" se desavalo da krenu da blede tako da je
bitno od koga kupujes i koje display-e kupujes.
5. cena*kvalitet, ja sam najbolja iskustva imao sa dvobojnim, tj ceo
oled je recimo plav a 10 pixela gore (ili dole zavisi sa koje strane ga
gledas) je zuto, ili je ceo oled beo a strafta od 10 pixela je crvena i
slicno ... dakle ti dvobojni su mi se pokazali odlicni .. tu "druge
boje" straftu ostavis ili dole da ti sluzi za navigaciju (ispod nje
stavis tastere npr) ili je stavis gore da ti bude kao "naslov" na kom si
tabu .. u svakom slucaju ovi su mi bili skoro svi koje sam kupio
odlicnog kvaliteta
@weldinger nema tu prevelike filozofije
1uH na ulazu napajanja u plocu (redno na napajanje), i ako mozes da
nadjes TVS za DC napon 5V paralelno na napajanje pa 470uF low esr (ako
mozes da nadjes polimer kond idealno, slabo se prodaju kod nas, poznati
i kao "onaj kond za graficku karticu") + 100uF aliminijum low esr+ 10uF
aluminijum low esr + 10uF tantal + 1uF tantal+ 10uF keramika + 1uF
keramika + 220nF keramika + 100nF keramika + 10nF keramika + 1nF
keramika + 100nF polipropilen u paraleli na napajanju, onda na to dodas
shottky od vss prema vdd i to ti je to sto se napajanja tice... to je
ono sto teras "posle 7805 i njegovih 47uF na izlazu"... ono sto je jos
zgodno je da ne trosis kineski lm7805 nego recimo da uzmes BA05T (
http://media.digikey.com/pdf/D...m%20PDFs/BAOOT,FP%20Series.pdf
) ili neki jos kvalitetniji regulator (obavezno ovaj "klasicni", stavis
neki smps koji daje 8V pa onda to sa ovim klasicnim spustis na 5V)... e
sad, to ti je "napajanje", onda na svaki vdd/vss par na picu moras da
stavis po 100nF KVALITETAN kond, dakle nikako one male disk keramicke,
sad ako imas da uloziz u polipropilen ili polietilen to je idealno, ako
ne radice posao i oni keramicki kao "kapljice" oni unose dosta manje
suma sa temperaturom od onih disk keramickih - to je ako ides sa trough
hole, ako ides sa smd klasicni 0805 100nF su skroz ok. Ali moras to NA
SVAKI PAR, dakle ako imas 10 Vdd pinova na picu na svih 10 ..
ADC pinovi na picu su takodje ludilo za reset, tu obavezno moras da
turis tantal 10uF + zenerku na svaki ulaz (ako ga koristis kao ADC ulaz
naravno)... dalje svi pinovi koji se ne koriste treba da budu uzemljeni,
svi pinovi koji se koriste bi realno trebali da se dodatno zastite sa po
2 shottky diode (od Vss do pina pa od pina do Vdd) i posle pina naravno
bar 100R otpornik ..
nema mnogo filozofije ali ima mnogo lemljenja :(